Klantcase
DALERGY GROUP
Klantcase
Wij verkopen smeermiddelen, brandstoffen en (steeds meer) duurzame brandstoffen. Via tankstations, maar ook aan bedrijven met thuistankstations. Denk aan de aannemerij, het grondverzet, agrarische bedrijven en transport.
Het paste niet meer. We waren de Dalhuisen groep. Eén van onze dochterbedrijven is Dalhuisen Olie. Terwijl er naast Dalhuisen Olie ook weer heel andere bedrijfsnamen gevoerd worden, zoals Gulf en CleanFuel. Op termijn komen daar mogelijk nog andere bedrijven bij. Zo werd Dalhuisen Olie als merknaam en groepsnaam door elkaar gebruikt. We liepen er al langer tegenaan en nu hebben we de knoop doorgehakt en er iets aan gedaan.
Zowel op inhoud als op vorm wilden we meer uniformiteit. Onze branche verandert snel, onze missie heeft zich ook ontwikkeld. Duurzame brandstoffen worden veel belangrijker. We zijn een sterk groeiend bedrijf en bij overnames wilden we dat deze bedrijven ook bij onze uitstraling en identiteit zouden passen. Onze kernwoorden zijn ‘stevig’, ‘vooraan’ en ‘actief’ geworden. Dat is echt wie we zijn. Vanuit daadkracht en lef ontwikkelen en leveren we oplossingen. We zijn niet de eerste in de energietransitie, maar we staan wel vooraan.
Dat wilden we gaan uitstralen. En als we overnames doen, zijn dat bedrijven die bij dat verhaal passen.
Ja, er gaat energie uit van de kleuren. De duurzame bloem. De letter D komt erin terug. En het is heel functioneel, in ieder blad van de bloem kan een dochterbedrijf zich terugvinden. We zijn er erg blij mee en hebben het al helemaal uitgerold.
We zijn begonnen met enkele sessies met het managementteam. Wat willen we dat er straks terugkomt in de nieuwe naam en huisstijl? Dan komen er heel veel woorden. We hebben dat zelf eerst eens wat gegroepeerd. Met hulp van Bredewold zijn daar sterkere en andere woorden voor teruggekomen. Kort, bondig. Het past, zonder te kort te doen aan de input van het MT. Vervolgens heeft Bredewold van verschillende mogelijke namen al een conceptlogo ontworpen, waaruit we konden kiezen. Toen Dalergy het werd, is een complete huisstijl ontwikkeld, inclusief een brandbook. Een mooi en waardevol traject, waardoor we ons corporate verhaal op een super mooie manier kunnen vertellen.
Met ervaring, creativiteit en expertise geef ik vorm aan jouw verhaal, resulterend in opvallende, herkenbare visuals.