Klantcase
CGMV
Klantcase
Hoop is niet hetzelfde als optimisme. Hoop gaat veel dieper en overstijgt de omstandigheden waarin we ons bevinden. Vaak genoeg gaan zaken ronduit verkeerd en kunnen wij dit niet veranderen. Het leven is niet maakbaar. Optimisme kan oppervlakkig zijn, alsof het vanzelf goedkomt of er altijd een weg vooruit is als wij maar de goede keuzes maken. Dat is niet zo. Daarom noemen wij onszelf bewust: de hoopvolle vakbond.
Hopen is leven met de realiteit, ook als die duister en kansloos is, en tegelijkertijd verlangen naar iets beters. En dat verlangen willen délen met anderen. Hopen zet je in beweging, door naast de ander te staan die het niet meer ziet zitten. Door te geloven in verandering, omdat die goed is, ongeacht of we die verandering zelf gaan zien.
De woorden van Jezus in het Evangelie overtuigen ons ervan dat de duisternis het licht niet kan tegenhouden en het goede uiteindelijk altijd overwint. Daarom is onze toon vaak optimistisch. Maar natuurlijk niet altijd: we maken ons kwaad over onrecht en zijn verdrietig over het leed dat we zien. Maar wat ons altijd kenmerkt is hoop.
Vertel ons je verhaal en wij vertalen het in communicatie waarmee je je doelgroep pakt en raakt!