BOUWDOOS
Waar sta je voor als bedrijf? Voor wie wil je er zijn? Wat moet communicatie voor je gaan betekenen? Wat wil je de wereld vertellen, wanneer en waarom? Het uitgangspunt is nooit ‘een nieuwe website’. Samen bespreken we je identiteit en formuleren we een helder uitgangspunt.
We maken dat wat we bij het structureren van de informatie hebben geconstateerd verassend en bloeiend. Jouw tekstuele identiteit maken we visueel: met vormgeving, een huisstijl of een fris concept.
Nu het idee staat is het hoogstens tijd voor de publicatie. Voordat je gaat publiceren, moet je goed nadenken over hoe en wanneer je je campagne wilt gaan plaatsen. Doe je dit in de lente of zomer en in het weekend of juist doordeweeks? En op welke vorm slaat jouw doelgroep aan? Je kunt kiezen voor onlinemiddelen zoals advertenties, banners, video’s of fotografie én voor offlinemiddelen zoals posters, flyers, magazines, of spandoeken. Natuurlijk hoef je er niet voor één te kiezen, varieer met verschillende combinaties.
Bij het structureren van informatie hebben we ontdekt wie we zijn en hoe we willen dat mensen ons kennen. Daar horen inspirerende vormen bij. Dat begint met een herkenbare huisstijl.
We leggen klanten vaak uit dat niet alles van je identiteit of visie in een logo hoeft te zitten. Je hebt verschillende stijlelementen die bij elkaar het hele verhaal vertellen. Elk onderdeel levert een eigen bijdrage. En omgekeerd wordt een logo ook te druk als alles er wel in moet, het behaald dan niet zijn doel. Het doel van een logo is om opvallend en herkenbaar te zijn.
Naamgeving / Pay-off / Logo / Typografie / Kleuren / Beeld / Structuurpatronen / Tone of voice / Vlakverdeling / Materialen / Formaat
In een complete huisstijl komen alle elementen aan bod en creëren we exact het beeld waarin je jezelf herkent. Dat geldt straks ook voor je klanten. Op deze manier koppelen we je identiteit en de boodschap die je hebt te vertellen aan je visuele uitstraling en breng je verdieping aan je merk.
Wij ontwerpen altijd vanuit het idee dat het mooi moet zijn, maar vooral dat het voor je moet wérken.