COMMUNICATIE
VORMGEVERS

Klantcase

 

ZIJN

 

ZIJN. is een jonge zorgorganisatie, opgezet door vijf mannen met een missie. “We delen het verlangen dat mensen tot herstel komen.” Een bedrijf met geloof, maar ook met business. En een stevige herpositionering.
ZIJN. doorliep afgelopen jaar een intensief DNA- en visietraject. Waarbij niet alleen het DNA van de organisatie nauwkeurig werd uitgediept, maar ook de DNA’s van de vijf eigenaren. “We kiezen voor samenwerking, maar ik was ZZP-er. Ik ben iemand met eigen ideeën. We zijn allemaal heel verschillend. Deze samenwerking vraagt van ons om te kiezen voor de relatie boven de eigen overtuigingen. Bovendien, we hebben nu 25 medewerkers en soms 80 mensen aan het werk; we zijn ook werkgever geworden. Het maakt het ongelofelijk belangrijk om een sterk DNA te hebben. Eén duidelijk verhaal, waar iedereen zich in herkent.”

Restyle

 

Een herpositionering, met een nieuwe huisstijl en website waren een logisch gevolg. “We willen ons geloof in hoe je zorg kunt verlenen nu een podium geven. Om daarmee onze invloed uit te breiden. We gaan pro-actiever de markt op.”
“In het hele proces van visie en vormgeving merk je dat iedereen in de organisatie heel betrokken raakt. Wie zijn we eigenlijk? Wat vinden we? We zijn toch anders dan andere zorgorganisaties. Dat betekent dat medewerkers ook zoeken. Welke ruimte heb ik als zorgverlener om mijn werk vorm te geven? Marketing vertelt het verhaal naar buiten, maar zeker ook naar binnen. Het is een echte energizer.”

Werkwijze

 

Ontmoeten. ZIJN. begint met ‘zien’ en wil jou echt ontmoeten. Wie ben jij, wat drijft jou, waar loop je tegenaan? Ook ontdek je wie wij zijn en wat we kunnen bieden.
Bezinning. Het spreekwoord luidt: ‘Bezint eer ge begint’. Wat heeft deze zorgvrager, zorginstelling of zorgprofessional nodig? Waar ligt het goud? Door tijd te nemen voor bezinning, doen we de goede dingen op de beste manier.
Actie. Als ons doel helder is en de aanpak is gekozen, dan gaan we aan de slag. We maken samen werk van zorg. En daar is ZIJN. goed in.

Wie wil je zijn

 

Bredewold ontwierp de huisstijl, de website en een reeks promotiemiddelen. “Er lag een heel mooi DNA-document. Dat geeft je als vormgever heel veel aanknopingspunten. “Het was een fijn proces”, zegt Egbert. “We zijn drie keer bij Bredewold geweest. We vonden snel aansluiting bij hun design. En zij bij ons verhaal. Ze beginnen bij ‘wie wil je zijn’, ‘wat past bij je’. De techniek komt later. Het is een echte samenwerking. Wat prettig is, is dat we nu de ruimte krijgen om er zelf mee verder te gaan. Hebben we een eigen ontwerp op basis van de huisstijl, dan kijkt Bredewold even mee.”

 

Marijn, marketeer bij ZIJN., vult aan: “De lancering van de huisstijl en website was een leuk feestje en een goede gelegenheid om relaties met partners en klanten aan te halen. We hadden ons verhaal helder en konden dit op een mooie manier presenteren. Tegelijk zie ik het ook als een beginpunt: we mochten nieuwe middelen en kanalen gaan inzetten om ons DNA te delen. Dit resulteerde direct in een snel groeiende groep volgers op Linkedin, waar we onze doelgroepen mee konden nemen in ons verhaal. Ook collega’s waren enthousiast. Werken in de hulpverlening is vaak intensief, en tegelijk onzichtbaar. Nu kregen hun verhalen een podium.

MOOIE MERKEN

 

De échte verhalen van gedreven organisaties en ondernemers vorm geven, versterken en een publiek geven. Dat is waarvoor we het doen. Dat creatieve proces is een feest voor ons en de mensen waarvoor we werken, omdat we beide voelen: we maken verhalen niet groter dan ze zijn, we doen er meer récht aan. Zo bouwen we samen samen aan het imago van je organisatie. Bekijk en lees hier onze klantervaringen.

 

ALLE KLANTCASES

Wij begeleiden je van begin tot eind bij het ontwikkelen van pakkende concepten en bij de vormgeving van krachtige middelen.

Contact pop-up

This field is for validation purposes and should be left unchanged.