COMMUNICATIE
VORMGEVERS
Klantcase

 

NOORDGOUW COLLEGE

 

 

Mis je de eenheid binnen jouw huisstijl en communicatie-uitingen? We helpen onze klanten om hun merk of organisatie consequent en herkenbaar te positioneren. Zo mochten we ook aan de slag met de huisstijl van middelbare school Christelijk College de Noordgouw in Heerde. “Er is ons een huisstijlhandboek aangeboden wat ergens op gebaseerd is en gebruikt wordt bij alle uitingen. Dat geeft houvast voor de toekomst’’ 

Eenheid in je communicatie

 

 

In het gezellige dorp Heerde op de Veluwe staat de in wijde omstreken bekende middelbare school de Noordgouw. “Ruim 960 leerlingen volgen hier onderwijs. Duidelijke structuur, warme sfeer en aandacht voor elkaar kenmerken onze school. We geven uitdagend en kwalitatief goed onderwijs wat leidt tot bovengemiddelde examenresultaten en doorstroomcijfers. Levensbeschouwelijke, culturele, sportieve en technologische vorming zijn belangrijke thema’s. Dat maakt ons ook een ambitieuze school. We willen het beste uit onze leerlingen halen, zodat hun talent zich ontwikkelt” vertelt De Vries. Sinds 1978 is de Heertganck en later Christelijk College de Noordgouw een begrip net onder de rook van Zwolle. Na een fusie met het Buys Ballot in Hattem werd de Noordgouw ‘geboren’. De bekende uil in het logo is een ontwerp van de toenmalige tekendocente.
“Als je alleen ons uiltje ziet, dan weet iedereen al gelijk dat het om de Noordgouw gaat.’
‘’Toch miste ik door de loop van de jaren eenheid in de uitingen”, vult Thamar Nelissen aan. Ze heeft in haar werk bij de PR & Communicatie veel te maken met de huisstijl van de Noordgouw. “Voor een heleboel uitingen hadden we een verschillende huisstijl-elementen. Het is dan moeilijk om te zeggen wat wel en niet bij onze school hoort en binnen de huisstijl past. Je hebt geen basis waaruit je werkt en daar waren we echt naar op zoek. Nu hebben we een huisstijlhandboek. Dat is erg helpend. Regelmatig gaat die nog open om het oorspronkelijke idee vast te houden. Er is een ontwerp aangeboden wat ergens op gebaseerd is en gebruikt wordt bij alle uitingen. Dat geeft houvast naar de toekomst.’’

Geen Noordgouw 
zonder uil

 

 

Voor het logo en de huisstijl van de Noordgouw hebben we verschillende ontwerpen aangedragen gekregen. Onze opdracht: moderniseren. De uil mocht uitvliegen en de huisstijl van de Noordgouw mocht gemoderniseerd en eigentijdser worden. “We waren heel blij met de voorstellen, alleen bleek er iets te missen. We kwamen erachter dat de uil ons dierbaarder was dan eerder gedacht. De uil moest terug in het logo, maar wel met een nieuw ontworpen huisstijl”, ligt Nelissen toe. ‘’We hebben nu iets in handen waarmee we verder kunnen. Je hoeft als klant niet meteen je hele bestaande huisstijl weg te gooien. Bredewold snapt dat je met bestaande elementen iets nieuws kan maken. Dat een restyle werkt, hebben wij mogen ervaren.’’
‘’De samenwerking was een combinatie van professionaliteit en persoonlijkheid. Je voelt je gehoord, er wordt wat gedaan met wat je zegt. Je verwacht ook een bepaalde creativiteit en die komt ook gewoon, omdat jullie dat in huis hebben. Wat beloofd is, wordt waargemaakt en dat is fijn om te merken. We hebben nu écht een slag gemaakt en dat is waardevol voor de school’’.

Wij ontwerpen altijd vanuit het idee dat het mooi moet zijn, maar vooral dat het voor je moet wérken.

GRAFISCH VORMGEVEN

neem contact op met mij

Contact pop-up

This field is for validation purposes and should be left unchanged.